• Jak vyhodnotit využití EIZ ve vztahu k výuce a vědě – co považujeme za relevantní ukazatele nad rámec počtu stažených FT/nákladů na jednotku?
  • ERM systém a jeho rozvoj – vysokoškolské knihovny mají k dispozici od CzechELib systém pro správu e-zdrojů (Electronic Resources Management System). Za dobu provozu tohoto systému se objevila řada požadavků na rozvoj jeho funkcionalit. Co jsou klíčové funkcionality pro vysokoškolské knihovny a kam by se měl tento systém rozvíjet?
  • E-zdroje nakupované prostřednictvím národního konsorcia CzechELib jsou pořizovány podle metodiky navržené Odbornou radou CzechELib a schválené Řídícím výborem. Část e-zdrojů ale podle této metodiky na podporu CzechELib nedosáhne. Jak by příp. bylo možné upravit metodiku, aby lépe pokrývala potřebu vysokoškolských knihoven?
  • S rozvojem open access vzrůstají také náklady vysokých škol na publikování v OA časopisech (tzv. APC). Propojením předplatného e-zdrojů a APC formou tzv. transformačních smluv by se měly u vydavatelů zohlednit obě strany – publikující i konzumující obsah. Jaké jsou klíčové aspekty transformačních smluv pro vysokoškolské knihovny/vysoké školy?
  • Kromě tradičních citačních metrik se objevuje řada dalších ukazatelů, které se snaží zmapovat dosah a dopad publikací, tzv. altmetriky. Toto téma je v ČR zatím v počátcích, úkolem pracovní skupiny je v této oblasti vzdělávat knihovnickou komunitu a přenášet dobrou praxi ze zahraničí.
  • Považujeme za podstatné, aby byly vysokoškolské knihovny navzájem lépe informovány o EIZ, které pořizují, považují za zajímavé k pořízení/vyzkoušení, jaké mají zkušenosti se zkušebními přístupy nebo jaké e-zdroje zvažují. Nástroj pro sdílení tohoto typu informací by usnadnil výměnu zkušeností a zároveň byl vhodnou platformou pro přípravu budoucích konsorciálních nákupů prostřednictvím CzechELib.